Το ιστολόγιο αυτό δημιουργήθηκε στο πλαίσιο του προγράμματος Playing with Protons, το οποίο οργανώθηκε από το πείραμα Compact Muon Solenoid (CMS) στον Ευρωπαϊκό Οργανισμό Πυρηνικής Φυσικής (CERN) σε συνεργασία με την Αστική Μη Κερδοσκοπική Εταιρεία ΕΞΕΡΕΥΝΗΣΕΙΣ.Το πρόγραμμα Playing with Protons υλοποιήθηκε στην Ελλάδα το έτος 2017 με δωρεά από το Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος (ΙΣΝ) και με την υποστήριξη του ευρωπαϊκού έργου CREATIONS.

Σάββατο 16 Δεκεμβρίου 2017

Μπαλόνια-Σύμπαν και ο νόμος του Hubble

Μετά την κατασκευή των μεγάλων χαρτονένιων χωνιών που αναπαριστούσαν τη σταδιακή δημιουργία του σύμπαντος κατά  το Bing Bang (δείτε  προηγούμενη ανάρτησή μας), σειρά είχε η αναπαράσταση με μπαλόνια του νόμου του Edwin Hubble , διάσημου αστρονόμου, σύμφωνα με τον οποίο το σύμπαν διαστέλλεται συνεχώς.
Την ιδέα την πήραμε από την κυρία Τίνα Νάντσου και τα πειράματα κοσμολογίας της.
Η δραστηριότητα αυτή μας απασχόλησε πολύ , όχι τόσο στο θέμα της κατασκευής , όσο στην κουβέντα που έγινε μες στην τάξη για το πώς το σύμπαν διαστέλλεται και για ποιο λόγο θα έπρεπε να ζωγραφίσουμε τους γαλαξίες σε χαρτιά και να τους κολλήσουμε και όχι να τους ζωγραφίσουμε πάνω στα μπαλόνια.
Πραγματικά οι μαθητές τα πήγαν περίφημα , καθώς ανακάλυψαν πως αν σχεδιάσουμε πάνω στα μπαλόνια θα είναι σαν να απομακρύνονται μεταξύ τους οι πλανήτες και τα αστέρια  του ίδιου γαλαξία, ενώ κάτι τέτοιο δεν συμβαίνει στην πραγματικότητα.
Σκοτεινή  ύλη , σκοτεινή ενέργεια είχαν την τιμητική τους καθώς μάθαμε πως μόνο το 5% της ύλης του σύμπαντος γνωρίζουμε σήμερα και είναι αυτή που βλέπουμε.
Γενικά ήταν μια δραστηριότητα που δεν στάθηκε μόνο στην κατασκευή , αλλά ολοκληρώθηκε με αυτή!
Τέλος κρεμάσαμε τα σύμπαντά μας στην τάξη και όπως είπε και ένας μαθητής :
"Κύριε είμαστε φοβεροί, έχουμε 26 σύμπαντα στην τάξη μας..."
Επειδή όμως ο χρόνος τελείωνε και από στιγμή σε στιγμή θα χτυπούσε το κουδούνι  , φοβούμενος  πως η επόμενη ερώτηση θα ήταν αν υπάρχουν και άλλα σύμπαντα, απάντησα κοφτά:
"27 , έφτιαξα κι εγώ ένα!"
















Σημείωση: Η  δραστηριότητα αυτή διήρκεσε  2 διδακτικές ώρες.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Αυτοκινητάκια στο μπαλκόνι μας ή πώς η δυναμική ενέργεια μετατρέπεται σε κινητική.

Στην αρχή της σχολικής χρονιάς ξεκινήσαμε με τους μαθητές μου  μια μακρά ,χρονικά , ομαδική δραστηριότητα με θέμα "Τρένα και ράγες...